Reisverslag SubAqua in Las Vegas – November 2016: dag 1B – Vlucht naar Vegas, inchecken Mirage en pokeren in Excalibur

De wekker gaat, ik word wat raar wakker, zat net diep in een droom. Ik blijf dan ook nog even liggen om rustig wakker te worden. Bluffmaster vraagt of ik wel wakker ben… Dat bevestig ik en ik ga op de rand van het bed zitten. Ben een beetje duf en heb dorst, gelukkig heb ik eraan gedacht om wat pakjes sinaasappelsap in mijn tas te stoppen.

Op naar Schiphol

Als ik een pakje leeg heb sta ik op en rek me eens goed uit. Ik kan meteen merken dat ik niet in mijn eigen bed heb gelegen. Heb wat last van mijn nek en rug, ben een beetje stijf. Gelukkig lijkt dat door het rekken wat te verbeteren en waarschijnlijk zal een douche ook wel helpen.

Ik stap onder de warme douche en wordt langzaamaan verder wakker, de warmte helpt ook mijn spieren ontspannen. Verder helpt natuurlijk ook de gedachte aan de vakantie die is begonnen, over een paar uur zitten we in het vliegtuig richting Amerika.

Als ik me afgedroogd en aangekleed heb komt Bluffmaster ook uit zijn bed geklommen. We zijn al vrij snel klaar om naar beneden te gaan. Als we in de hal staan te wachten komt de shuttlebus er al snel aan rijden. Binnen een kwartier worden we bij Schiphol afgezet. Heerlijk dit, niet nog eerder op hoeven staan om naar Schiphol te gaan, geen gestress over files, klapband en andere zaken die de reis in gevaar zouden kunnen brengen.

Inchecken voor onze vlucht

Incheckbalie op Schiphol

We gaan meteen op zoek naar de incheckbalie, dan zijn we de koffers vast kwijt. Natuurlijk gaan we eerst naar de automaat om onze boardingpass te krijgen. We konden niet online inchecken omdat onze paspoorten niet on file staan, Bluffmaster heeft nog nooit met United gevlogen en ik heb net een nieuw paspoort.

Het inchecken verloopt soepel, altijd weer fijn als dat zonder verder gedoe kan verlopen en je de ‘zware’ koffers kwijt bent. We vervolgen meteen onze weg naar de security check, dan hebben we dat ook maar gehad en hebben we nog tijd om te ontbijten. Er is bijna geen rij bij de security check en binnen een kwartier zijn we aan de beurt. We zijn blij verrast want alles mag in de handbagage blijven, blijkbaar hebben ze weer verbeterde apparatuur en hoef  je niet je laptop en dergelijke boven water te toveren. Dit keer hoef ik na de full body scan niet meer gefouilleerd te worden, helaas voor Bluffmaster krijgt hij wel deze extra behandeling.

Echter daarna heb ik pech, mijn tas wordt aangewezen voor een random controle. Ik moet de tas openen en ze nemen een monster. Al snel krijg ik groen licht, blijkbaar niets gevonden, en mag ik mijn spullen weer pakken. Nu rest ons nog alleen de geautomatiseerde paspoortcontrole en dan staan we echt in de vertrekhal.

Naar gate D10

We lopen richting onze gate, D10, waar we om 8.25 zullen gaan beginnen met het boarden. Onderweg zoeken we een plekje om te ontbijten. We lopen voorbij Amsterdam Bread Co. Wat we daar in de etalage zien, ziet er goed uit en we besluiten hier wat te ontbijten.

Onze Gate

Na het ontbijt lopen we verder naar onze gate, plots valt mijn oog op de Starbucks,  daar moeten we zeker even naar toe, want anders is mijn vakantie niet goed begonnen hoor. Ik bestel mijn Caramel Macchiato en Bluffmaster wil graag een cappuccino. Met de koffie in de hand lopen we door naar de gate waar we nog iets meer als een half uur wachten tot we gaan boarden.

De vlucht naar New York

Al snel beginnen ze daarmee en vormt zich een rij om naar het vliegtuig te gaan. Wij zitten in groep 4 om te boarden en wachten geduldig onze beurt af.

We maken deze vlucht in een B757-200, met 2×3 stoelen. Het vliegtuig is helemaal vol. Gelukkig is het een vrij nieuw vliegtuig met voor iedereen een persoonlijk entertainment systeem.

Ons vliegtuig naar New York

Alles verloopt lekker en we vertrekken op tijd naar luchthaven Newark (New York).  We worden goed voorzien van de nodige versnaperingen (warme maaltijd, snack, drinken, ijs).

Ik kijk lekker een paar films: The shallows (surfster wordt door haai gebeten en moet weer aan strand zien te komen), Miracles of heaven (meisje met onbehandelbare) ziekte geneest op miraculeuze wijze) en The BFG (verfilming van het boek van Roald Dahl: de Grote Vriendelijke Reus).

Op gegeven moment komt de stewardess langs met het formulier voor de douane, dit moet je invullen en straks afgeven bij de douane wanneer je de USA binnenkomt, dus dat zal voor ons bij de overstap op New York zijn.

Met nog ongeveer twee uur te gaan tot  aan New York krijgen we het bericht dat we een tussenlanding moeten maken, er moet extra kerosine getankt worden. Het weer rond New York is nogal verslechterd en we zullen niet voldoende kerosine hebben om daar nu te landen. We zullen hiervoor een tussenlanding maken in Bangor. Dit zal ons ongeveer een uur oponthoud geven. Gelukkig hebben we bijna vier uur overstaptijd, dus het moet goed komen.

Halen we onze vlucht naar Las Vegas…

Helaas duurt het tanken toch langer, nou ja, eigenlijk het papierwerk er omheen. Geplande aankomsttijd op New York is nu 14.30 uur. Onze vlucht naar Vegas stopt het boarden om 15.44 uur, waarbij we eerst nog door douane moeten, onze koffer moeten halen en deze opnieuw moeten inchecken en nog een keer door een security check moeten.

We komen inderdaad om 14.30 uur aan. Gelukkig is er geen rij bij de douane en kunnen we al snel doorlopen naar de band voor de bagage. Mijn koffer is er al snel, maar die van Bluffmaster laat wat langer op zich wachten. Rechecken van de bagage gaat ook snel, maar dan komt de lange rij voor de security check. De medewerkers hier zijn ons behulpzaam en wijzen ons naar een snelle lijn die zich praktisch uit het gezichtsveld bevind achter een paal. Daar zijn we dus ook snel klaar, dan nog een stukje rennen en we hebben onze vlucht naar Vegas gehaald :-).

Gelukkig krijgen we bijna meteen al goed nieuws, de piloot geeft aan dat we waarschijnlijk bijna een uur eerder in Vegas zullen landen,  super fijn!! Dat maakt al dat gestress van net toch weer een beetje goed.

Het laatste stuk vliegen

Ook deze vlucht is van United, dit keer een B737-800/900, met ook 2×3 stoelen op een rij. Dit is een nieuw vliegtuig, je hebt dan ook een persoonlijk entertainment systeem,  maar dat gaat via je eigen tablet of telefoon. Dus geen schermpje in de stoel voor je of aan het plafond. Wel balen dan als de batterij van je telefoon bijna leeg is en je verloopstekker niet in je handbagage hebt gestoken. Tegenwoordig hebben ook bijna alle vliegtuigen van United stopcontacten tussen de stoelen zitten, maar ja het zijn wel Amerikaanse aansluitingen en daar heb ik nu dus niets aan.

Dit keer geen dus film voor mij, eerst probeer ik nog wat verder aan de reisverslagen te werken, maar ik merk dat ik toch wel moe ben en mijn ogen de neiging hebben om dicht te vallen. Ik probeer dan ook maar een beetje te gaan slapen, al lukt het mij bijna nooit om echt te slapen in het vliegtuig. Rechtop lukt me dat al helemaal niet, dus ik klap mijn tafeltje naar beneden en leun voorover daarop. En als het slapen niet lukt, rust ik zo in ieder geval een beetje uit.

Na wat gesuft te hebben, is de passagier voor me zo vriendelijk om met een ruk haar stoel achterover te zetten, waardoor ik wakker wordt door de klap tegen mijn hoofd, fijn…. Ik ga wat verzitten zodat mijn hoofd wat meer tussen de stoelen ligt en probeer opnieuw wat te slapen. Even later schrik ik op, blijkbaar heb ik toch wel wat geslapen, want het is toch echt een uur later als ik op mijn horloge kijk.

En dan eindelijk in Las Vegas

McCarran International Airport

Al vrij snel is het dan al tijd om te gaan landen en met een vrij rustige landing zijn we op McCarran International Airport aangekomen. We wachten rustig op onze beurt om uit te mogen stappen. Maar daarna lopen we vlot naar het treintje dat ons naar Terminal 3 brengt.  Daar wachten we op onze bagage. Ook deze mogen we vrij vlot in ontvangst nemen.

Huurauto ophalen

Daarna lopen we de terminal uit richting de halte van de shuttlebus die ons naar de autoverhuurder moet brengen, we hebben geluk wat er staat een bus te wachten. We kunnen dan ook meteen aan boord en na een korte rit zijn we bij het gebouw van de autoverhuurders. We lopen naar de balie van Dollar, waar we ook bijna meteen aan de beurt zijn. Dit keer, om perikelen als bij mijn vorige reis in maart te voorkomen, heb ik de autohuur weer via mijn vertrouwde tussenpersoon geregeld. En ook dit verloopt dan vlot, geen gedoe of gezeur over betalingen, extra verzekeringen of wat dan ook.

Onze huurauto van Dollar

We kunnen meteen met ons huurcontract naar beneden waar de auto’s allemaal op hun huurders staan te wachten. We worden naar sectie 5 verwezen, waar alle compact cars staan opgesteld. We kiezen een leuke zilverkleurige Chrysler Sonic LTZ met 4 deuren uit. Helaas is de kofferbak te klein voor alle bagage, maar er is genoeg ruimte op de achterbank. En na nog een laatste check rijden we naar de Strip.

Over de Strip naar ons hotel

Het is de eerste keer dat Bluffmaster in Vegas is, dus ik heb besloten om over de Strip naar ons hotel voor de komende twee nachten, The Mirage, te rijden. Hij zit rustig naast me in de auto om alle indrukken in zich op te nemen, alle gebouwen, lichtjes, signs en nog veel meer.

Dan komen we bij The Mirage aan, waar we de auto zelf in de parkeergarage zetten, voor het parkeren moet je tegenwoordig betalen bij de hotels van de MGM keten, maar gelukkig heb ik een pearl Mlife kaart, dus ik hoef hiervoor niets te betalen. We stappen uit de auto, de temperatuur is heerlijk, dat wordt genieten deze vakantie.

We pakken onze spullen uit de auto en lopen naar de incheckbalie, waar we ook snel alles kunnen regelen. We hebben deze twee nachten geboekt via een reward van MyVegas. Dus we hoeven alleen de resortfee maar te betalen, altijd lekker.

Onze kamer in The Mirage

Tijd om naar de kamer te gaan, onze spullen wat op te ruimen, ons op te frissen en op pad te gaan. Er zitten twee bekenden (die afgelopen weekend al naar Vegas zijn vertrokken) te wachten op ons in de pokerroom van Excalibur. Al snel zijn we klaar om te vertrekken.

Naar Excalibur

Na weer een tripje over de mooi verlichtte Strip komen we aan bij Excalibur. We parkeren de auto en lopen de pokerroom binnen. We begroeten Bonsjans en Mr Flush. Zo gauw anderen uit de pokerroom (delers, spelers, mensen uit de pokerpit) me herkennen word ik hartelijk begroet, geknuffeld en mijn hand geschud. Ik krijg van velen complimenten dat ik er zo goed uit zie. Dit omdat ik, sinds ik afgelopen maart hier was, ongeveer 20 kg ben afgevallen.

Bluffmaster en ik laten ons op de wachtlijst voor de 2-6 spread limit zetten. Ik vraag meteen hoeveel compdollars ik nog heb. Meer dan genoeg om koffie te halen bij de Starbucks, dus ik vraag ook meteen om een voucher. Helaas is de Starbucks bij de pokerroom net gesloten, dus we lopen naar boven, naar de foodcourt. Maar ook daar vangen we bot, omdat het zo rustig is sluit de Starbucks daar ook om 9 uur. Helaas dus geen koffie voor ons.

Tijd om te pokeren

Al vrij snel zijn we aan de beurt om plaats te nemen aan de pokertafel. Bluffmaster moet even wennen, het is de eerste keer dat hij deze variant van limit poker speelt. Maar zoals je vaak ziet bij beginners lijkt hij beginnersgeluk te hebben.

Pokeren in Excalibur

We vermaken ons goed, maar rond 1 uur begin ik toch echt moe te worden. Mijn maag begint me ook wat parten te spelen. We besluiten onze chips te cashen en terug naar The Mirage te gaan. Bluffmaster heeft een leuk positief resultaat gehaald, maar ik heb helaas mijn buyin verloren.

Na een kort ritje en wandeling zijn we weer op onze kamer. Bluffmaster heeft een leuke eerste indruk van Vegas en Excalibur. We zijn allebei moe en gaan tegen half 3 lekker slapen.

Overzicht reisverslagen SubAqua in Las Vegas November 2016

Nov 2016 – Voorbereidingen voor de volgende trip
Dag 1A – Werk zit er op, laatste dingetjes en met de trein naar Schiphol
Dag 1B – Vlucht naar Vegas, inchecken Mirage en pokeren in Excalibur
Dag 2 – Bezoek aan supermarkt en Red Rock Casino, weer naar Excalibur voor poker
Dag 3 – Verkassen naar Downtown, Fremont Street verkennen en Pai Gow Poker
Dag 4 – een goede daad, eten in de 4Queens en pokeren in de Golden Nugget
Dag 5 – Verhuizen naar de Strip, kaartjes show geregeld, poker en craps spelen
Dag 6 – Football Frenzy en Michael Jackson – ONE show in Mandalay Bay
Dag 7 – Flush Fever promotie, de show KA en veel poker
Dag 8 – Shoppingtime, lunchafspraak en natuurlijk ook pokeren
Dag 9 – Pokeren, een briefje, steakhouse en Flush Fever

Delen.

Over de auteur

SubAqua

Hoi! Ik ben SubAqua en ik ben een vrouw van middelbare leeftijd, getrouwd en ik heb twee kinderen. In oktober 2009 ben ik voor het eerst met vrienden mee geweest naar Las Vegas en dat vond ik zo leuk dat ik sindsdien elk jaar afreis naar deze geweldige stad. Met mijn reisjes heb ik veel lokale spelers en croupiers leren kennen. Ik ben er nu in totaal 10 keer geweest en sommige contacten zijn uitgegroeid tot vriendschappen. Las Vegas voelt echt als een tweede thuis voor mij. In mijn reisverslagen neem ik jullie graag mee in mijn belevingen in Las Vegas en omstreken.